pojmy

Monday, March 19, 2007

FAQ

další, velmi praktické doporučení síťové etiky nabádá zkušené účastníky specializovaných diskusních skupin k tomu, aby průběžně udržovali základní "penzum vědomostí" z oboru, kterého se diskuse týká, a to formou dokumentu, který by obsahoval odpovědi na nejčastěji kladené otázky. Pro takovéto dokumenty se vžilo označení "dokumenty FAQ" (od: Frequently Asked Questions, neboli: často kladené otázky - i když ve skutečnosti jde o dokumentu obsahující odpovědi na takovéto otázky). S postupem času se dokumenty FAQ staly velmi populární, a to i mimo oblast USENETu a síťových novin, a staly se spíše synonymem pro specifický druh technické dokumentace, psané style otázka-odpověď. Pro nováčky, teprve vstupující do diskuse v rámci nějaké diskusní skupiny, pak platí základní pravidlo: než se budeš na něco konkrétního chtít zeptat, podívej se nejprve do dokumentu FAQ příslušné diskusní skupiny. Je totiž velmi pravděpodobné, že začátečnický dotaz byl již mnohokráte zevrubně prodiskutován, a v dokumentu FAQ jsou podrobně rozebrány příslušné závěry.

Labels: